Werkwijze Remedial Teaching in RT-praktijk Susanne van Buuren

 

 

Als ouders (of school) waarnemen dat hun kind een didactische achterstand heeft of dat hun kind is vastgelopen in het onderwijsleerproces kunnen zij een afspraak maken voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Dit intake gesprek is bedoeld om de hulpvraag goed in kaart te brengen en te bepalen of de leerling geholpen kan worden met Remedial Teaching, coaching en/of een training. In dit gesprek is het handig als u relevante informatie meeneemt, zoals bijv. de toetsingsgegevens van school, eventuele RT-verslagen en/of onderzoeksverslagen/diagnoses. Zodat er een gedegen behandelingsplan opgesteld kan worden.

 

Voordat de begeleiding start wordt (indien nodig) een aanvullend onderzoek afgenomen.

Na goedkeuring van de ouders kan er contact opgenomen worden met de school om zodoende de individuele begeleiding hierop af te stemmen.

 

Het aantal sessies is afhankelijk van de problematiek. Gemiddeld bestaat een traject uit 5-10 sessies en vindt individueel (of in groepsverband) plaats in een veilige leeromgeving in de RT-praktijk. 

Voor meer informatie over de Remedial Teaching kunt u contact opnemen met de RT-praktijk.